Sunt companii care au ajuns cunoscute pretutindeni in lume. Sunt branduri de referinta. Sunt nume care au ajuns sa se identifice cu domenii precum electronice, fotografie, IT sau vestimentatie. Sunt corporatii pe care orice manager de succes si-ar dori sa le conduca. Vorbim despre noua organizatii care au revolutionat lumea cu produsele, serviciile si marketingul lor.

"

Apple: Perceptii inovatoare


In 1970, cand Steve Jobs a vrut sa creeze o linie de PC-uri, computerele erau considerate instrumente ciudate si inaccesibile majoritatii oamenilor. Asa ca, atunci cand a venit vorba despre alegerea numelui companiei, Jobs a apelat la unul din prietenii sai, pe care l-a rugat sa se gandeasca ce nume ar atrage atentia si curiozitatea totodata a potentialilor clienti. Co-fondatorul Steve Wozniak s-a inspirat din comuna din Oregon, in care locuia Jobs, ce purta denumirea de Apple, datorita imprejurimilor pline cu livezi de mere. Astfel a ajuns Steve sa transforme Apple in liderul electronicelor inovatoare, odata cu lansarea iPod-ului, iPhone-ului si tabletelor iPad, produse care au atras atentia atat pasionatilor de tehnologie si calculatoare, cat si a celor nepasionati, starnindu-le acestora din urma interesul.

 

3M: Scurt, dar dulce


""


Cand s-a pus problema sa gaseasca un nume pentru compania lor, the Minnesota Mining si Manufacturing Company parea solutia ideala. Fondata in 1902 de cinci antreprenori din Two Harbors, din Minnesota (SUA), organizatia avea sa devina inovatoare. Insa numele lung suna mai degraba robotizat si plicticos. Atunci asociatii s-au gandit la un nume scurt, pe care consumatorii sa-l retina usor. Asa s-a nascut 3M – numele care astazi este asociat cu usurinta cu faimoasele post-it-uri. Abrevierile si acronimele reprezinta solutia perfecta pentru numele lungi si provocatoare, sustin astazi oamenii de afaceri.

 

BAPE: Conteaza modul in care gandesti


Numele cu substanta pot ajuta un brand sa devina vizibil, sa-si nuanteze identitatea. BAPE este o companie de haine fondata in 1993 de catre producatorul muzical Dj Tomoaki „Nigo” Nagao, specializata in haine pentru femei, barbati si copii. La ora actuala include 19 magazine din Japonia, printre care Bape Stores, Bape Pirate Stores, Bape Kids Stores, Bapexclusive Aoyama si Bapexclusive Kyoto. Cel din urma include la randul sau Galeriile Bape, spatiu folosit deseori pentru organizarea de evenimente de moda si show-uri artistice, sponsorizate de Bape. Totodata, astfel de magazine exista si in Londra, Paris, New York, Hong Kong, Taipei, Shanghai, Seoul si Singapore.

 

""

 

Numele vine de la o veche zicala nipona, si anume: „O maimuta se scalda in apa”, facand referire la toleranta. A reprezentat conceptul ideal pentru organizatie, care a targetat vestimentatia tinerilor egoisti si increzatori in ei insisi. Cu alte cuvinte, atunci cand te gandesti la nume care sa-ti reprezinta organizatia, gandeste-te la ce anume vor fi bune produsele tale, care le va fi utilitatea.

 

Kodak: Puterea literei „k”


""


Fondatorul companiei Kodak si a apartaului de fotografiat care ii poarta numele, George Eastman era indragostit de litera K. Pana sa se decida asupra numelui Kodak, in 1892, Eastman a incercat diverse combinatii de cuvinte care incepeau si se terminau cu litera „k”. Eastman credea ca numele perfect trebuia sa fie usor de memorat si de pronuntat, sa nu poata fi comparat cu nimic altceva, sa fie asadar original. George voia ca numele companiei sale sa includa litera „k” deoarece credea in unicitatea si eficacitatea acesteia. Kodak are o traditie ce dateaza de peste 100 de ani, fiind astazi asociata cu lumea fotografiei si a culturii populare.

 

Nike: Exprima-te liber


""

In 1971, Bill Bowerman si Philip Knight, fondatorii companiei Blue Ribbon Sports, era hotarati sa lanseze o noua linie de ghete de fotbal (soccer), pe care s-o marketeze cu un semn creat de Carolyn Davidson. Noua colectie de pantofi avea sa reliefeze spiritul victoriei, astfel incat mintile ascutite din marketing de la RBS au cautat in mitologia greaca diverse informatii pentru a-si gasi muza: Nike a reprezentat astfel zeita victoriei. Numele companiei a avut o asa de mare rezonanta, incat in 1978, Blue Ribbon Sports s-a rebranduit oficial in corporatia Nike.  

 

Samsonite: Niciodata nu este prea tarziu pentru schimbari


Compania Schwayder Trunk Manufacturing, fondata in 1910 de Jesse Schwayder, producea serviete si valize extrem de rezistente, menite sa dureze pe termen lung. Schwayder si-a numit unul din primele sale produse Samson, dupa o cunoscuta figura biblica, un om cu puteri supranaturale, primite de la Zeul in care credea pentru a-si invige dusmani, a se lua la tranta cu leii si sa poata fi capabil sa ucida armate intregi.

 

""

 

Schwayder a inceput sa foloseasca numele de marca Samsonite abia in 1941, iar in 1966 si-a rebranduit compania cu aceasta denumire. In mod semnificativ, numele relevante domina mintile oamenilor mult mai mult decat o fac numele comune.

 

Virgin: Un business virgin


""

 

Inainte sa castige miliarde de dolari, tanarul antreprenor Rochard Branson, in varsta de 20 de ani, s-a gandit sa se lanseze intr-un business de mesagerie. Potrivit biografiei sale, unul din angajatii sai i-a sugerat numele companiei, intrebandu-l: „Ce spuneti despre Virgin? Ca doar domeniul asta este unul virgin.” Antreprenorului i-a placut ideea si a promovat-o. Insa in 1970, afacerea sa a dat faliment. Dupa doi ani, a pus bazele unui magazin de discuri, iar mai apoi unui studio de inregistrare.    

 

Häagen-Dazs: Depaseste barierele lingvistice


""


Cum poti fi sigur ca numele companiei tale nu va fi replicat? Asigura-l. Asta au facut si creatorii Reuben si Rose Mattus in 1961, atunci cand au fondat magazinul lor de inghetata Haagen-Dazs, in New York. Desi numele suna destul de exotic, proprietarii business-ului sustin ca, de fapt, numele nu inseamna absolut nimic, acesta fiind si motivul pentru care l-au ales, dar si pentru faptul ca au observat atractia consumatorilor spre numele straine, mai putin cunoscute.

 

Google: Greselile nu sunt greseli


Putini stiu ca Google este, de fapt, rezultatul unui cuvant scris gresit, care de altfel, exista in dictionar, si anume „Googol”. Acesta din urma defineste un numar foarte mare, mai exact 10 la puterea 100. Astfel, compania s-a gandit la un indicator al cantitatii titanice de informatii de pe internet. Numele domeniului a devenit asadar google.com, fiind de altfel disponibil in momentul in care fondatorii organizatiei cautat o adresa valabila pe care s-o inregistreze.

 

""

 

Astazi, ambele cuvinte se gasesc in dictionar, dar cei mai multi consumatori il folosesc doar pe cel de-al doilea, care defineste una din cele mai valoroase branduri din lume si cele mai importante companii de IT la nivel global.


About Post Author

Lasă un răspuns